Wat is yoga?

Yoga is een oude traditie die in India is ontstaan. Het bestaat uit het achtvoudige pad van Patanjali (filosofen/ontdekkers van yoga). De yoga die wij kennen is een onderdeel van de acht. Met houdingen en ademhalingsoefeningen, brengen wij onszelf nieuwe energie en balans in ons drukke leven. Stress en burnout-klachten worden met yoga eerder gesignaleerd en voorkomen. De wijsheid van ons lichaam is makkelijker te ervaren dan je denkt! Met yoga kom je weer in contact met je lichaam en met jezelf.

 

Kies uit onze met zorg samengestelde lessen:

(Vinyasa) Flow yoga - dynamiek & kracht (alle niveaus)

Dynamische les waarin je adem en beweging samen gaan. Bij deze vloeiende, dynamische vorm van yoga wisselen verschillende houdingen elkaar af op het ritme van de adem. Na een warming up met zittende houdingen, volgende er zonnegroeten en staande houdingen (asanas/yogahoudingen). Deze worden afgewisseld met steeds terugkomende vinyasa flows (een serie bewegingen begeleid door je eigen adem). De les wordt afgesloten met zittende/liggende houdingen die langer aangehouden worden. Ben je nieuw in de yoga? Dan is deze les ook voor jou. Alle houdingen worden uitgebreid uitgelegd en alternatieven aangeboden voor het voorkomen van blessures. 

Relax & Restore - ontspanning & herstel (alle niveaus)

Relax & Restore is een zachte, vloeiende yogales waarin we streven naar ontspanning, het laten stromen van energie en het herstel van het lichaam. Het rustige tempo stelt ons in staat om de diepe ademhaling en de beweging van ons lichaam nauw te verbinden. Daarnaast zijn er elementen van Restorative en Yin yoga waarbij we props gebruiken om het lichaam te ondersteunen en zo een diepe ontspanning in, en het herstel van, het lichaam kunnen bevorderen. Geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Yin yoga - zachtheid & aandacht (alle niveaus)

Yin yoga is unieke vorm van yoga gebaseerd op de Chinese filosofie van lichaam en energie. Meridianen en bindweefsels worden gestimuleerd om spanningen op een diepere laag los te laten. Zo kan de energie in het lichaam stromen.

Bij yin yoga blijven we een langere tijd in een zittende of liggende houding. Hiermee geven de ons lichaam de kans om het bindweefsel (fascia) in ons lichaam te stimuleren. Tijdens de les worden aanwijzingen gegeven om props (hulpmiddelen) te gebruiken om 5-10 minuten in de houding te blijven. Een ideale les om je lichamelijk en geestelijk bewustzijn te verhogen. 


Aroma Yoga (alle niveaus)

Verdiep je yoga-oefening met de helende werkingen van de pure oliën. Aroma Yoga is een yogales waarbij je tijdens de yogahoudingen etherische oliën gebruikt. Net als yoga zijn etherische oliën duizenden jaren oud. Met behulp van de 100% pure oliën van Young Living, kun je jouw yoga en meditatie practice nog meer verdiepen. De oliën ondersteunen je op mentaal, emotioneel, fysiek en spiritueel vlak.

Je wordt door een serie yogahoudingen geleid met korte pauzes tussen de verschillende houdingen als we de oliën aanbrengen. Je gaat aan het einde van de les ontspannen en opgeladen naar huis. Aroma yoga is voor iedereen! De les is voor alle niveaus en de oliën zijn heerlijk. Als er klachten zijn of als Naomi ergens rekening mee kan houden, laat het haar dan bij aanvang van de les weten.

 

Do-in yoga (alle niveaus)

Een Do-In Yoga les is een heerlijke manier van bewegen, het geeft energie, relaxt en maakt blij! 

Een eeuwenoude beweegkunst waarin een verzameling van houdingen het lichaam meer soepelheid geven. Ademhalingstechnieken die de geest verstillen, kracht en balansoefeningen en zelfmassage. 

Do-In is nauw verbonden met Shiatsu en Acupunctuur, beide Oosterse geneeswijzen die er in eerste instantie op gericht zijn het lichaam gezond te houden maar ook te ontgiften. Do-In oefeningen worden vaak gegeven als ondersteuning voor Shiatsu behandelingen. Ook zie je Do-In terug in de Martial Arts, de beoefening van de Oosterse krijgskunsten. Omdat je zelf je grenzen verkent met Do-In Yoga, aanpast waar nodig, is het een bewegingsvorm voor iedereen, elke leeftijd, ieder lichaam. Zeker ook bij het ontspannen na een zware training en het herstellen van blessures.